Mediakit och
varumärkesguide
DigIT Hubs logotyp representerar hubbens ständiga rörelse. Den syftar till möjligheter utanför den etablerade boxen och fungerar som en förenande kraft i det nätverk som DigIT Hub både representerar och är aktiv inom.
Material
DigIT Hubs brand book
I vår varumärkesguide hittar du följande:
- Logotyper (inklusive riktlinjer för användning)
- Informationsansvar gentemot EU
- Färgpalett
- Typografi och användning av typsnitt
- Versalisering
- Moodboard och exempelbilder
Logo
DigIT Hubs logotyper
Det finns ingen regel för när de olika färgerna ska användas, men ta alltid hänsyn till grundläggande principer för grafisk design – så som placering, kontrast och balans. Mer information finns i vår brand book.
Frågor?
Kontakta Olivia Samuelsson, Kommunikationsansvarig på DigIT Hub
Så här skriver du DigIT Hub
Informationsansvar gentemot EU
Display av EU-logotypen
Som mottagare av medel från Europeiska Unionen finns det ett särskilt informationsansvar när DigIT Hub presenteras för allmänheten.
Vad innebär detta?
Detta innebär att EU-logotypen måste användas i all extern kommunikation som syftar till att informera om och/eller marknadsföra DigIT Hubs aktiviteter.
Detta gäller till exempel: webbplatser, broschyrer, affischer, PowerPoint-presentationer, annonser och filmer samt material för konferenser, seminarier, mässor, utbildningar och tävlingar.
Användning
Tumregeln är att EU-logotypen bör presenteras i samma storlek som DigIT Hub-logotypen. Se fullständiga riktlinjer på följande webbplats: Tillväxtverket .
”I participated at DigIT Hubs hackathon “Digitalization for growth” in order to increase my understanding of the digitalization challengers organisations stand before today; and where I am able to contribute in solving them. I highly appreciated the inviting and open setting, and found that there was many good ideas being discussed”
Emma Overgaard
Implementation Consultant – Grade AB